19 Mayıs 2016 Perşembe

19 MAYIS, "BİZ" VE RİCKY MARTİN


Yer bezinden hallice tasarlanmış, ne bilekte ne dizde biten eteklerimizi görünce şok geçirmiştik.. Hele de "bu hula hopları çevireceksiniz ama önce poşetlerle kenarına püskül yapmanız gerek" diye elimize verdikleri kıvrak hula hop bozması, hortum kılıklı boruyu da görünce şokumuz tam olmuştu... Bir de dünya para sayardık o tipsizlere...


N: Annem bayılacak temizlik yaparken giyeceği eteği oldu..

A: Ben bunları fındık toplamaya gittiğimde giyerim bu tişört ancak çuval niyetine yani..

D: Benim planım bile yok.. Zaten çirkinim bunlarla beni gören insanlar ebedi billah "stattaki en çirkin kız" diye anımsayacak 25imde bile kurtulamam bu lanetten.. Rapor alırım , gelmem yani o derece... Ya bu nedir? Çirkin ergenler için tasarlanabilecek en korkunç kıyafet abi bu... Allahım niye ben?  Zati burnum kocaman üstüne de bunu giysem Emre sittin sene bakmaz yüzüme (o zamandan değişmeyen tek şey platonik huyum. Hala platonik sevdiklerim mevcut. Geldiyseniz tıklatın kapıyı :) 

Her yıl aynıydı çilemiz.. Hani tv'de yayınlanan programlarda şortlarla, minilerle salınan dünya güzeli kızlar görürsünüz ya hadi onlardan geçtim bizim oğlanlar abaza filan da yani yine de insani bir kıyafet tasarımı iyi olurdu.. Ne bu İspanyol çingenesi görse beğenmez... Amişler görse "biz bile bu kadar kötü giyinmiyoruz" der... Şöyle diyeyim bakan kör olur yani o derece.. Hayır bizim kız meslek ne güne duruyordu ki? Bir tasarım, bir sonra da giyilebilir kıyafet.. Yok ki yok yani...

Tam rapor alıp kaytarma planlarımı şekillendiriyorum ki "Dilek sen sunuculuk yapacaksın" diyen edebiyat hocam öptü tüm acılarımın gözlerinden!!! 

İmam Hatipten Erol'la sunacaktık programı.. Aramızda ne ideoloji farkı oldu ne "öteki" dedik birbirimize.. Tam tersi Erol'u şu yıl olmuş hala centilmen, esprili ve inanılmaz anlayışlı olarak anarım..  

Çocuk yaşta bildiğin tek ideoloji aile. Tek statü de, mahalledeki ikamet olsa gerek.. Öteki yok.. Fark yok.. Siyaset yok.. Samimiyetsizlik yok.. Biz var.. Ben ve arkadaşlar..

Hayatta seslendiğim ilk kalabalığımdı 19 Mayıs 1997'de seslendiğim stattakiler... Buradan o sıcağın altında bizi dinleyen, izleyen herkese sonsuz teşekkürler! 

Ödüller verildi, şiirler okundu, konuşmalar yapıldı.. Hepsini kocaman bir gururla sunduğumu  dün gibi anımsarım.. Arkadaşlarımın o korkunç kıyafetlerle yaptığı gösteriyi hem gurur hem şefkat hem de bıyık altı gülümsemeyle izlemiştim..

Her ne kadar korkunç kıyafetler içinde aptal kareografilere maruz da bırakılsalar her biri devleşirdi o statta her yıl.. Program kötü de olsa akabinde çalan bir Ricky Martin'le serbest stilde dans veya sonrasında arkadaşlarla sokaklarda salına salına dondurma yiyerek turlamak, fotoğraflar çekilmek.. O gurur, o kendini bir şeyler sanma, o mutluluk.. Allahım ne paha biçilmez şeydi onlar :)))))))


Törenden sonra, Arzu fındık toplamaya giderken götürmüş tişörtünü, Nezihe'nin annesi temizlik yaparken giymiş eteğini , bu çirkin kız burun farkıyla kurtuldu "o staddaki çirkin" yaftası yemekten..


.



Bugün 33 yaşındayım hala gözlerimde nem, dudağımda Ricky Martin'in Maria'sı ve  teeee kulaklarıma yayılan bir gülümsemeyle anıyorum 15 yaşımın 19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramını.


Çocuklar, anılarla büyümeli onlar.. 15 yaşından 33'üne dek aynı anıları saklamalı dimağında.. Çünkü onlar eşsiz çünkü onlar  biz büyürken ve henüz zedelenmemişken, içimizi fesatlık bürümemişken biriktirdiğimiz en temiz şeyler.. Bayramlar, korkunç bile olsa, o organizasyonlar tam da bunun için işte... Anılarını verin çocuklara.. Bayramlarını verin.. Şikayet de etseler, prosedür de olsa ,  statları doldurun çocuklarla!!!!!!!!!!! Zira bir zaman sonra en sevdiği anıları olacak.. Tecrübeyle sabit :) 

Hangi yaşta olursa olsun anımsayacağı yegane güzellik olacak onlar çünkü.. Çünkü anılar BİZ yapmıştı bizi.. Ortak anılar, bayramlar...

Bu satırları okuyan herkesin 19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramını kutluyorum. 97de sunuculuk yaptığım o koca stattan, en güzel bayram anımdan, selam olsun hepinize!!!!!!!!!!

Canım Ricky iyi ki varsın, iyi ki söyledin şarkılarını bana, çekilmez bayram gösterilerini çekilir kıldın... Hayattaki ilk ciddi platonik aşkımdın en severek yaşadığım :)  Benim jenerasyon itiraf edin hangimiz aşık olmadık ki kendisine "bilmeden" (evet Dilekçe'nin bahtsız olacağı 15inde kendi cinsine ilgi duyan bir adama aşık olarak başlamış olabilir :)
 :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) Ben size bunları yazarken benim için yine Maria'yı söylüyor Ricky'ciğim :) 



Yorumlarım bir müddet kapalı artık bildiğiniz üzere :) Sevgili Muaccel'in dediği gibi öperler sizi :))) Buralardaysan bi +1 filan bırak Muaccel özlemiş olabilirim bir miktar :))) Hepinizi kocaman özledim. Dilerseniz +1 bırakın ne bileyim buradaydım , öperler filan demek için işte :)))