8 Aralık 2016 Perşembe

KASIM AYI OKUMA LİSTEM

Merhaba! 


Bu yazdığım en hüzünlü okuma listesi yazılarından biri bence. Niye derseniz okuduğum kitaplar planladığım çok çok altında kaldı. Geçen ay 4 kitap okuyabildim biri pdf idi üstelik. Buyurun geçen ayın listesine bakalım birlikte :) 







Veronika Ölmek İstiyor / Paolo Coelho: Bu kitap elimde yoktu ancak geçen ay kitap kulübünde okuma listesinde olduğu için (cumaları kitap kulübüne gidiyorum :) grubun yoğun baskısıyla pdf halini bulup okudum. Kitabı okumadan önce yoğun yorumlara maruz kaldım o yorumları okumasam bu kitaba bakış açım daha farklı olacaktı kesin ama yorumlar çıtayı o kadar yükseltti ki... Kitap intihara kalkışan Veronika'nın başarısız teşebbüsü neticesiyle kendisini bir akıl hastanesinde uyanmasıyla gelişen olayları anlatıyor. Yazarın dili ve saptamaları o kadar şahane ki anlatamam.. Birçok noktada ve kitap içinde anlatılan tüm karakterlerde sık sık kendinize, çevrenizdekilere rastlıyorsunuz... Yaşamda sıkıntı olarak gördüğümüz birçok şeyin kendi seçimlerimizden kaynaklandığını yeniden anımsayarak kapattım kitabın kapağını... Can Yayınları'ndan çıkan kitabı kesinlikle tavsiye ederim. Pdf üzerinden okuduğum için sayfa sayısı 199 idi.

Cemile/ Cengiz Aytmatov: Ortaokul, lise yıllarımda Aytmatov'u minik pasajları dışında okumamıştım hiç. Cemile ilk kez okuduğum kitabıydı yazarın. Bir yasak aşk hikayesini konu alıyor Cemile. Kısacık bir kitap ve oldukça yalın bir anlatım ama o kadar güzel anlatmış ki Aytmatov bu kadar kısa bir kitabın bu kadar güzel anlatım yapabilmesine şaşırıyor insan bitirirken. Ötüken Neşriyat'tan çıkan kitap 80 sayfa. Henüz tanışmadıysanız Cemile güzel bir merhaba olabilir Aytmatov'a. Ben sevdim.

Oz Büyücüsü/ L. Frank Baum: Evet efendim kendisi bir çocuk kitabı ve ben çocukluğumla arayı her sene biraz daha açıyorum :))) Yaşıma başıma bakmadım okudum bacım afedersin :) Ve sevdim kendisini. Kitap evinden ayrılan küçük Dorothy'nin evine dönüş yolunu bulmaya çalışırken kendisine eşlik eden yol arkadaşları ve başından geçenleri anlatıyor. Bazen kendimizde olmasını istediğimiz ama  olduğunu farkedemediğimiz bazı özelliklere dair farkındalık oluşturmaya yönelik bir kitap (bu cümleyi sağ salim okuyup bitirene çeyrek altın takmak istedim zira yazarken daraldım :) +8 diyor kitapta ama dediğim gibi ben 8x sonsuz olarak sevdim bu kitabı :) Aylak Adam Yayınları'ndan çıkan kitap 170 sayfa.

Yiyemeyeceğin Muzu Soyma/Zeki Kayahan Coşkun: Okuduğum 3. ya da 4. kitabı Coşkun'un. Ben radyo programını gülmekten karnıma ağrılar girerek dinlediğim için kendisini ayrı severim. Hala devam etmekte mi Matrax? Bir bakayım, ediyorsa dinleyeyim. Kitap Coşkun'un kısım kısım duyduğu haberlere kısım kısım da toplumun hallerine yaptığı göndermelerden oluşuyor. 2008de basılmış o zaman okunsa daha bir keyifli olurdu eminim ama şimdi de bir oturuşta okutuyor kendisini.  Kara Kutu Yayınları'ndan çıkan kitap 128 sayfa.


Madem kısa bir yazı oldu o zaman ben de bunu bir harika şarkıyla telafi edeyim :) Son dönem favorilerimden bu şarkı diliyorum seversiniz :)